Umweltbundesamt

Home > State Promotion for Regional Products

Wirtschaft | Konsum, Nachhaltigkeit | Strategien | Internationales

State Promotion for Regional Products

A Legal Analysis


Having said all of this, state advertising for regional products is allowed by world trade law in a comparable extent as from the EC law. Merely in a three-way regard do the system of laws take different paths: First, the EC law offers a broader selection of justification possibilities than the world trade law system, so that the promotion of weekly- and farmers- markets or of trade fairs and exhibitions on a EC level are easier to justify than on the international trade law level. However, this difference is in practice already for this reason irrelevant, because such actions are much too insignificant to the current prohibition on import; for this reason WTO-Members do not pay attention to them (de minimus non curat lex).

Downloaden
Reihe
Texte | 43/2004
Seitenzahl
111
Erscheinungsjahr
Oktober 2004
Autor(en)
Dr. U. Karpenstein, B. Werres
Sprache
Englisch
Andere Sprachen
Deutsch
Forschungskennzahl
202 18 149
Verlag
Umweltbundesamt
Dateigröße
881 KB
Preis
0,00 €
Druckversion
nicht lieferbar
Artikel:

Schlagworte:
 area  market economy  regional economic policy

„Für Mensch und Umwelt“ ist der Leitspruch des ⁠UBA⁠ und bringt auf den Punkt, wofür wir da sind. In diesem Video geben wir Einblick in unsere Arbeit. 

Umweltbundesamt

Kontakt

Wörlitzer Platz 1
06844 Dessau-Roßlau
Bitte richten Sie Ihre Anfragen ausschließlich über das Kontaktformular "UBA fragen" an uns.
Infolge der großen Anzahl von Anfragen kann es bei der Beantwortung zu Verzögerungen kommen. Wir bitten um Verständnis.

Quelladresse (zuletzt bearbeitet am 20.08.2019):https://www.umweltbundesamt.de/publikationen/state-promotion-for-regional-products